vineri, 20 august 2010

FEMEIA...UN VAS MAI SLAB ? - 3 -

Sa nu lasam frica sa ne domine viata, deoarece deciziile de moment pot produce rezultate vesnice.
Inevitabil fiecare dintre noi va face fata unei rascruci de drumuri.
Este viata noastra dominata de frica?
Cand mi-am invatat fetita sa mearga cu bicicleta, am inceput punand doua roti mai mici la roata din spate iar eu mergeam alaturi s-o prind in caz ca se rastoarna.Nu am provocat-o si apoi am stat undeva in spate si am ras vazand incercarile ei de a-si mentine echilibrul. De ce ar face Dumnezeu mai putin pentru noi ?
Una din cauzele majore ale deprimarii apare atunci cand suntem confruntate cu o decizie care ne afecteaza comportamentul, chiar daca e ceva minor; ne e frica deoarcece simtim " ca bicicleta noastra o ia pe alaturi " si nu e nimeni sa ne prinda.Anxietatea si teama care rezulta ne pot imbolnavi fizic si emotional. Neincrederea in puterea noastra produce frica si un sentiment de "cadere".
Am ajuns la concluzia ca deprimarea, intr-adevar se instaleaza atunci cand noi nu avem incredere deplina in EL.
Adesea suntem deprimate deoarece ne dam seama ca darurile si talentele pe care ni le-a daruit EL raman ascunse datorita fricii de esec.
Sunt sigura ca multe dintre noi am cunoscut asa numiti muzicieni "de debara" carora le e teama sa arate talentul lor pentru a nu parea ridicoli. Scriitori talentati care scriu in secret abunda, dar sunt plini de teama de a fi respinsi.
Sincer...daca viata mea nu avea urcusuri si coborasuri in viata de cuplu, nu as fi ajuns niciodata sa incerc sa-mi astern gandurile in fata mea sau in fata altor oameni din lipsa de incredere in propriile mele ganduri sau vise. Dar nevoia insetata de a deveni o femeie puternica si curajoasa, de a putea trece peste starea de singuratate , de a intelege despre mine insumi ca am o valoare, am cautat in adancul fiintei mele acei talanti mai mari sau mai mici care sa-mi dea un strop de respect de sine.
Cand frica domina, lipsa noastra de curaj ne tradeaza. Ne determina sa luam decizii gresite care ne afecteaza pe noi si pe cei a carei viata o atingem pentru mult timp.
Sa fim pline de frica, indoiala, manie, frustrare, groaza si pareri de rau-acestea sunt reactii omenesti.Nu trebuie sa ne simtim vinovate sau sa ne condamnam daca uneori simtim ca ne lipseste complet curajul. Problema se complica si se naruie atunci cand chinurile sufletesti sunt mari.
Dar nu trebuie sa descurajam.
Atunci cand pui o samanta in pamant , ea nu creste decat daca moare.Si cand firicelele verzi apar din samanta ele sunt foarte diferite de samanta pe care ai plantat-o.Tot ce pui in pamant este o samanta mica, uscata, apoi ea primeste un nou trup frumos.
Asa este si cu noi...chiar daca uneori simtim ca suntem moarte sufleteste...intotdeauna putem sa renastem pentru a fi femei mai puternice, mai intelepte,mai minunate, pentru noi si cei din jurul nostru.

Avramutza L.

29.07.10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu